Dogman söker ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Den bästa vardagen för våra vänner”. Med hög servicenivå och sortimentsbredd ökar vi våra företagskunders konkurrenskraft och lönsamhet inom kategorin och driver försäljningen genom stort fokus på slutkonsument. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter 350 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och ägs av BrA Invest.

I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi sju butiker i Sverige och Norge.

Dogman har sedan 2015 samarbetat med företaget Great Place to Work i strävan om att bli Sveriges bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. De två senaste åren har Dogman blivit certifierade enligt Great Place to Works internationella standard.

Dogman söker ny medarbetare till ekonomiavdelningen

Har du en passion för redovisning och motiveras av att driva förbättringar i arbetsflödet? Mår du bra av att leda och skapa engagemang hos andra? Då tycker vi att du ska bli en del av vårt team!

Arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomiansvarig hos oss på Dogman kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet. Du kommer att vara operativ inom ett flertal av koncernens bolag, samtidigt som du kommer att fungera som teamledare för medarbetarna på ekonomiavdelningen, där du driver det dagliga arbetet. Framtagning av diverse statistik, uppföljning och analys av resultatet i koncernens bolag tillhör vardagen, samtidigt som du stödjer Ledningsgruppen i deras arbete. Du förväntas sammanställa resultatet i koncernens 13 bolag och rapportera dessa till koncernens CFO. Arbetsuppgifterna är omväxlande, spännande och utvecklande samtidigt som du kommer att få stor frihet att utveckla arbetet inom ekonomiavdelningen för att uppnå ett optimalt arbetsflöde. Du kommer att ingå i ett team på sju personer som arbetar med ekonomi och lön.

Rapportering sker till: Koncernens CFO
Placering: Åstorp
Tillträde: Snarast


Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt ekonomiarbete på avancerad nivå samt av att leda personal. Du är en duktig och driven redovisare som gärna tar initiativ till förbättringar i arbetsflödet. Du leder, motiverar och skapar delaktighet hos dina medarbetare samtidigt som du är prestigelös och gärna tar dig an arbetsuppgifter även utanför ditt huvudområde för att hjälpa teamet. Du är väl bevandrad i allt som handlar om koncerninterna transaktioner, och har erfarenhet av att självständigt hantera alla arbetsuppgifter inom ekonomi på ett företag. Du är också van vid att ta fram månads- och årsbokslut.

Som person uppskattas du för ditt positiva förhållningssätt och för att du gärna sträcker ut en hjälpande hand när det behövs. Du har stor fördel av att du är flexibel, förtroendeingivande, strukturerad och noggrann.

Att vara professionell i din yrkesroll är något du värderar högt och du har en framåtanda som gör att du gärna lär dig nya saker. Du tycker även det är roligt att jobba i ett företag med högt tempo och tydliga mål.

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i Navision, som vi använder för flertalet av våra bolag, samt är en van användare av Microsoft Office. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, och även tillräcklig teoretisk bakgrund.

Vad erbjuder vi?

Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi fikar varje morgon, strör mer än gärna biobiljetter omkring oss, bjuder varandra på gofika varje vecka samt firar mycket och gärna.

Några av våra medarbetare beskriver oss såhär.

”Oändliga förmåner till anställda, en grym laganda och arbetsplatskultur samt mycket goda utvecklingsmöjligheter till de som visar framfötterna är några nyckelord som beskriver varför Dogman är en av de mest generösa arbetsplatser jag kommit i kontakt med.”

”Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!”

”Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats.”

Ansökan

Tycker du att du känner igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Vi tillämpar löpande urval och tillträde är snarast. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åke Waldt, CFO, på ake.waldt@dogman.se alternativt 070-182 20 32.

Välkommen med din ansökan!



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Kommun-Statsjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Dogman

Ansök här



Företag
Dogman


Plats
Åstorp


Bransh
Ekonomi

Kategori
Administration, Ekonomi, Juridik

För att se eller bevaka liknande jobb, välj område ovan.