Administratör sökes till oss på Expando AB

Vi önskar nu att stärka vår organisation med en administratör under en kommande föräldraledighet. Det kanske är just dig vi söker?

Tjänsten är en visstidsanställning på 1 år med möjlighet till förlängning. Önskat startdatum är 1 september eller enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse.

Skulle du passa in i ett spännande företag med tillväxtambition där möjligheterna till personlig utveckling är stor? Är du en administrativt lagd person med god kommunikationsförmåga som önskar att utvecklas tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan till oss på Expando!

Din nya tjänst

Arbetet som administratör innebär att delta i samtliga moment från offert till leverans. Arbetet innebär även att lägga beställningar till våra leverantörer samt hantera faktureringar och garantiärenden. Arbetet innefattar även övrig administration och du förväntas vara serviceinriktad och noggrann.

Vi söker dig som

  • Har viss arbetslivserfarenhet, gärna inom service/administration och/eller försäljning
  • Är utåtriktad och positiv
  • Är serviceinriktad och noggrann
  • Har erfarenhet av något ekonomi-/administrations-system
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • Har ett strukturerat arbetssätt, är lojal och pålitlig och tycker om att ta ansvar
  • Vi önskar även att det finns ett intresse av ekonomifrågor så att du kan hjälpa till med vissa ekonomirutiner vid behov

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en driftig och framåt person med initiativförmåga och servicekänsla utöver det vanliga.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som administratör passar dig som är målinriktad och lösningsorienterad. Du brinner för administration och struktur, ordning och reda. Det känns naturligt för dig att möjliggöra goda kontakter mellan olika parter, både beställare och interna kollegor.

  • Effektivt skapa kundoffert tillsammans med säljare
  • Orderläggande
  • Kontakt med leverantörer för offerter och priser
  • Utskick av ordererkännande och fakturor till kund
  • Reklamations- och garantihantering
  • Pakethantering och kontakt med fraktbolag
  • Ta emot inkommande samtal
  • Proaktivt arbeta med övriga i försäljningsteamet

Vi erbjuder dig

  • Att arbeta i en liten organisation i en internationell miljö där din insats gör skillnad
  • En arbetsplats med ett sammansvetsat team i en familjär och positiv miljö
  • Heltid eller enligt överenskommelse, normala kontorstider

Ansökan

Du söker genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV och Personliga brev. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post. Denna rekryteringsprocess genomför vi själva. Urvalsarbete och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi undanber oss förfrågningar om rekryteringshjälp.

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Expando AB är ett ISO 9001: 2015 certifierat företag. Vi tillhandahåller elektroniska komponenter och systemprodukter för försvar-, rymd-, och flygindustrin. I mer än femton år har vi levererat avancerade tekniska produkter till ledande företag i de nordiska länderna, Tyskland och Storbritannien. Bland våra kunder kan nämnas Saab, Kongsberg och BAE. Vårt mål är att fortsätta att bygga långvariga relationer och vara våra kunders prioriterade partner i utvalda länder och affärsområden. Se mer på vår hemsida, www.expando.se och vår LinkedInprofil, https://www.linkedin.com/company/expando-ab/ Vårt kontor ligger på gångavstånd till Mörby Centrum med goda kommunikationsmöjligheter. Expando ingår i företagsgruppen Tisenhult, www.tisenhult.se



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Kommun-Statsjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Expando Electronics AB