Försäljningsansvarig med fokus på affärssystem inom bygg/service/installation

Välkommen till Orango! Hela vår existens handlar om att bidra till att andra företag når sin fulla potential. Vi gör det genom ett öppet sinne, smarta digitala affärsplattformar, och en vänlig men bestämd inställning när det gäller att skapa resultat. För att lyckas med det är vi 240 engagerade medarbetare, med kontor i Malmö, Stockholm, Göteborg, Jönköping, Helsingborg, Växjö och Kristianstad. Ett kvitto på att vi gör någonting rätt är att vi fem år i rad har rankats som en av Sveriges fem starkaste leverantörer av verksamhetsnära IT.

Orango består av fyra affärsområden och ett av dessa är Construction som fokuserar på kunder inom bygg, entreprenad, service- och installationssektorn. Vi söker en Försäljningsansvarig till detta affärsområde som har några års branscherfarenhet och med ett relevant nätverk i Göteborgsregionen. Motiveras du av att påverka, ha frihet under ansvar samt söker en arbetsplats med en rejäl teamkänsla? Är du en höjdare på förhandling och har erfarenhet av olika affärssystem inom exempelvis byggbranschen? Orango är i en expansiv fas och behöver dig på den fortsatta resan. Vi är ett nytänkande företag som värdesätter professionella och engagerade medarbetare. Vi hoppas du vill bli en del av vårt team!

Om tjänsten

Du kommer i rollen som Försäljningsansvarig huvudsakligen ansvara för att etablera goda kundrelationer och driva försäljning och orderingång inom ett högt prioriterat affärsområde för Orango. Vi har ett unikt system med stora komparativa fördelar för våra potentiella kunder inom bygg, entreprenad, service – och installationsbranschen och din uppgift blir att representera Orango ute på marknaden i form av aktiv kundbearbetning.

Primärt kommer du att tillhöra vårt leveransteam med fokus på ovan nämnda branscher, vilka finns representerade i Göteborg. Teamet kallas för 4PS vilket är samma som namnet på affärssystemet som vi erbjuder våra kunder inom branschen. Du rapporterar direkt till Försäljningschef.

Som Försäljningsansvarig kommer du att arbeta med och aktivt ansvara för hela försäljningscykeln. Din roll kommer innebära att du arbetar metodiskt och målinriktat med en hög närvaro hos våra potentiella kunder samt i de forum och nätverk dessa rör sig i. Du kommer vara vår dörröppnare i regionen och därmed starkt kunna påverka din egen och teamets utveckling där ditt huvudsakliga fokus blir att initiera den första kontakten med potentiella kunder. Samtidigt kommer du att i din roll möta beslutsfattare på högsta nivå och tjänsten innebär även att du deltar i och driver större och mer omfattande förhandlingar baserade på relativt långa säljcykler med större kundföretag. Du kommer ha full stöttning i ditt arbete i form av olika specialistkompetenser inom leveransteamet.

Utöver detta ingår det i ditt ansvarsområde att:

  • Förvalta och vårda kundrelationer
  • Delta aktivt i relevanta forum och nätverk
  • Offert och avtalshantering
  • Aktivt arbeta för ständiga förbättringar inom såväl säljprocess som metodik
  • Arbeta i tvärfunktionella team med specialistkompetens

Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Försäljningsansvarig är det en förutsättning att du har tidigare vana av försäljningsarbete inom bygg, entreprenad, service-och/eller installationsbranschen. Vi ser det som en direkt nödvändighet att du behärskar rådande terminologi, har ett gott utvecklat kontaktnät inom nämnda branscher samt en god förståelse för rådande förutsättningar, processer och flöden.

Det är meriterande om du har tidigare försäljningserfarenhet av ERP-system, men det viktigaste är att du har en god förståelse för innebörden av ett starkt affärssystem och vilket mervärde det kan tillföra – samt att du är skicklig på att kommunicera detta och driva ett proaktivt försäljningsarbete.

Vi söker dig som är orädd och som motiveras av en roll med såväl stort ansvar som mycket frihet och möjlighet till utveckling. Du har ett genuint intresse för att hjälpa dina kunder att optimera sina flöden och uppnå en ökad effektivitet.

Eftersom du hjälper våra kunder utefter deras behov söker vi dig som har obehindrade språkkunskaper i såväl svenska som engelska, i både skrift och tal.

Personliga egenskaper

Vi är ett nytänkande bolag som är under kontinuerlig utveckling och vi söker därför dig som har förmågan, intresset och kreativiteten för att utmana våra processer! Vi söker dig som är målinriktad och som trivs i en roll präglad av försäljning, kommunikation och affärsmässighet. Du är förtroendeingivande, energifull och metodisk i ditt tillvägagångssätt samt utrustad med en god portion tålamod då vi arbetar med komplexa lösningar och längre försäljningscykler. Som person trivs du med att ta en central och drivande roll där din egen arbetsinsats blir väldigt tydlig. Du har ett tekniskt intresse, är analytiskt lagd, är en skicklig förhandlare och har förmågan att snabbt sätta dig in i olika verksamheter och dess utmaningar.

Vi erbjuder

Du blir del av en mycket god arbetsmiljö där det sker en spännande och utmanande tillväxtresa! Vi tror på frihet under ansvar vilket gör att du har stor möjlighet att själv påverka. Teamet du kommer att ingå i har en intressant och framgångsrik mix av unga och äldre. Vi vill växa och expandera – vi vill framåt! Medarbetarna är det viktigaste vi har och de är dem som gör att vi lyckas. Vi har en stark och genuin teamkänsla och ställer upp för varandra. Här gäller grupp och team-insatser!

Förutom en tillsvidareanställning erbjuder vi bland annat sommartid, generöst friskvårdsbidrag, bonusrelaterad ersättning, kollektivavtal samt gemensam frukost en gång i veckan. Tjänsten är placerad på Orangos kontor i Göteborg. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ansökan

Du ansöker med CV och personligt brev genom att klicka på ”Sök tjänst”. Urval och intervjuer sker löpande varvid vi därför rekommenderar dig att söka snarast möjligt. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Vid frågor om rekryteringsprocessen eller annat vänligen kontakta rekryteringskonsult Sara Sebrén på 073-233 11 90 eller Linda Billstrand på 0732-00 57 56.

Varmt välkommen med din ansökan!

Welcome Change – i arbetslivet

Du ska jobba en stor del av ditt liv, så varför inte göra det på ett ställe där personlig utveckling ingår i kontraktet. Vi som jobbar på Orango har en passion för utveckling och välkomnar förändring. Vi använder vår verksamhetskunskap och affärsförståelse till att förutse framtidens möjligheter och marknadens behov. På så sätt kan vi hjälpa våra kunder att förverkliga sin fulla potential.

Kort sagt så vill vi förändra branschen, leda marknaden och hjälpa våra medarbetare och kunder att blomstra. Vi vill vara stolta över vår verksamhet, vårt sätt att utveckla branschen och vårt sätt att ta ansvar för våra kunder - och ha riktigt kul under tiden!

Om du kan dela vår värdegrund OPEN - Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande - så kommer vi får en rolig och utvecklande resa tillsammans med våra kunder.

Läs gärna mer om Orango här .



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Kommun-Statsjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Orango