Enhetschef för Boendebasen

Enhetschef för Boendebasen

AOV:2015:93

Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Vuxenvården i Kristianstad har en väl utbyggd öppenvård med boenden, öppenvårdsbehandlingar och sysselsättningsverksamheter. Enhetschefen för behandlingsassistenterna på Boendebasen, arbetar direkt underställd verksamhetschefen och ingår i verksamhetens ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer. Mångfalden av verksamheter och strävan att uppnå bästa möjliga samverkan och effektivitet bidrar starkt till ett kreativt, utvecklande och stödjande klimat.
Som chef i Kristianstads kommun får du delta i ett kvalificerat ledarutvecklingsprogram och får kompetenshöjning genom fortlöpande insatser. Vuxenvården har också särskild handledning för cheferna.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för Boendebasen ansvarar du för en dygnet-runt-verksamhet med 15 medarbetare. Boendet har 15 rum och en omfattande öppenvårdsverksamhet med olika program såsom bland annat HAP och ÅP. Arbetet sker i nära samverkan med verksamhetens socialsekreterare, som finns i samma hus, samt övriga enheter inom Vuxenvården och övriga förvaltningen. Behandlingsassistenterna arbetar mycket självständigt genom de uppgjorda genomförandeplanerna och dokumentation sker i ProCapita.

Under verksamhetschefen ansvarar du för ekonomi-, verksamhets- personal- och arbetsmiljöfrågor i dina grupper. Du leder och handleder medarbetarna i det dagliga arbetet, utveckla arbetsgruppen och skapa förutsättningar för metod- och kompetensutveckling inom arbetsområdet.

I arbetet ingår även att samverka såväl inom egen verksamhet och förvaltning som med andra myndigheter för att främja målgruppens intressen. Du är med i verksamhetens ledningsgrupp.

Kvalifikation
Du skall ha socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och flerårig erfarenhet från kommunal socialtjänst och/eller psykiatri. Goda kunskaper om missbruk/beroende och psykisk ohälsa krävs. Erfarenhet av arbetsledning i en offentlig organisation är meriterande. Du ska ha erfarenhet av att samverka med andra aktörer såväl internt som externt.

Vidare är du också resultatinriktad och utvecklingsorienterad med en god förmåga att driva flera processer parallellt samt innehar god administrativ förmåga. God samarbetsförmåga, prestigelöshet, förmåga att entusiasmera medarbetarna är viktiga egenskaper. Kommunikation och dokumentation som ingår i arbetet och kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Tillit till den egna förmågan att fatta beslut och göra bedömningar samt att kunna förmedla trygghet i ditt ledarskap är även de viktiga egenskaper.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%, med tillträde snarast efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Peter Sonnsjö, Verksamhetschef,044/0733-13 49 19
Torbjörn Grönstedt, Kommunal, 044?13 49 00
Lena Hagerman, SSR, 044?13 69 96
Carina Sickeldal, Vision, 044-13 48 83

Sista ansökningsdatum
2015-09-29

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.

Varaktighet, arbetstid

Tillsvidare

Heltid

Lön

Fast månads- vecko- eller timlön

Ansökan

Ansökan via web

 

Arbetsgivare

Kristianstads kommun

Alla jobb hos denna arbetsgivare

Postadress

Kristianstads kommun

29180 KRISTIANSTAD

Telefon och webbplats

Tel: 044-135000



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Kommun-Statsjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Kristianstads kommun

Ansök här



Företag
Kristianstads kommun


Plats
Kristianstad


Bransh
Vård- och omsorg

Kategori
Socialt arbete

För att se eller bevaka liknande jobb, välj område ovan.