Vi på LKF söker nu en Chef till vårt nya kundcenter

Vi befinner oss i en spännande utveckling. Vårt redan starka kundfokus har gjort att vi senaste åren utsetts till en av Sveriges bästa hyresvärdar – vi vill nu hitta dig som kan göra oss ännu bättre.

Du erbjuds möjligheten att tillträda en helt ny roll hos oss på LKF - tillsammans med dig vill vi utforma vårt nya kundcenter och i förlängningen branschens bästa kundupplevelse.

Din roll

Idag har vi olika enheter som sköter olika kundfrågor och som var för sig bidrar till vår redan goda kundservice. Vårt mål är att tillsammans med dig skapa en enhet för all personal som hanterar kundärenden men även skapa en väg in till LKF - oavsett ärende och kommunikationskanal.

Som vår nya Kundcenterchef blir du en del av vår ledningsgrupp och i nära samarbete med övriga funktioner i ledningsgruppen skapar du en kundcenterorganisation som möter nuvarande och framtida behov hos såväl kunder som medarbetare. Som Kundcenterchef har du strategiskt och operativt ansvar för vårt kundfokuserade arbete. Du har fullt personal-, budget-, och kundansvar för din enhet bestående av cirka 15-20 medarbetare som idag arbetar med felanmälan, uthyrning, kundtjänst/växel, reception samt Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll (HLU).

Ansvar samt vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Bygga upp LKF:s nya Kundcenter utifrån bolagets övergripande mål och strategier
  • Fullt personalansvar
  • Svara för strategi och utvecklingsbehov av LKF:s kundservice
  • Ansvar för den operativa kundcenterverksamheten
  • Effektivisera samt optimera processer och rutiner
  • Ansvara för att samla kundfeedback och övrig kundrelaterad statistik
  • Svara för utveckling av befintliga kundservice-system och verktyg
  • Medverka och driva utveckling av nya möjligheter av system och verktyg och införskaffande av CRM verktyg
  • Medverka tillsammans med andra avdelningar i att möta befintliga och blivande kunder i större sammanhang

Då kunden och vår servicenivå är central i vår affär arbetar du i nära samarbete med LKF:s andra avdelningar; Affärsutveckling, IT, Fastighetsområdena och Teknisk Service i kundservice-relaterade frågor. Du är en del av LKF:s ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Tjänsten är placerad vid LKF kontor i centrala Lund.

Din Profil

Vi söker dig som har en fallenhet för att omsätta kunders utmaningar och behov till möjligheter att förbättra vår service. Dina tidigare roller har gett dig god förståelse för vad som krävs för att nå och upprätthålla maximal kundnöjdhet och du har erfarenhet av att arbeta strategiskt med kundnöjdhet, med goda resultat.

Då den enhet du kommer leda ännu inte finns är det av stor vikt att du trivs med att utveckla, bygga och effektivisera organisationer och team, men även processer och rutiner. Du blir en nyckelperson i vårt arbete med att skapa branschens bästa kundupplevelse, vi söker därför dig med en stark inre motor som är driven och målmedveten samtidigt som du är innovativ och gärna antar utmaningar.

Ditt ledarskap är naturligt, involverande och coachande – du trivs bäst när du ges möjlighet att arbeta nära din personal och du når din fulla potential när din förmåga att entusiasmera och inspirera andra är en förutsättning för att lyckas. Du är en duktig samverkare och förstår vikten av att upprätthålla goda relationer såväl internt som externt, inte bara i chefsledet.

Kvalifikationer:

  • Några års erfarenhet av ledarskap och personalansvar
  • Några års erfarenhet av att leda en större kundcenterfunktion
  • Erfarenhet av nätverkande och gränsöverskridande samarbete
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift

Vi är en organisation som lever och verkar efter våra gemensamt framtagna värdeord. Utöver nämnda kvalifikationer är det en självklarhet för oss att du, liksom företagets övriga medarbetare, alltid agerar utifrån mänsklighet, pålitlighet, långsiktighet och utveckling. Du kan läsa mer om våra värdeord här .

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval så ansök snarast, dock senast 2019-06-30. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och sedan fylla i ansökningsformuläret, bifoga ditt CV samt personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor rörande rekryteringsprocessen och rollen, vänligen kontakta ansvarig Rekryterare Björn Jonasson; bjorn.jonasson@roirekrytering.se alternativt 0709–261 227.

Om LKF

Lunds Kommuns Fastighets AB bildades 1947 och har sedan dess varit ett helägt kommunalt bolag. Vår huvudsakliga uppgift är att erbjuda lundaborna kvalitativa bostäder till en rimlig kostnad.

I samverkan med Lunds kommun ska vi medverka till att tillgodose bostadsbehovet i kommunen. Vårt uppdrag är att förvärva, äga, bygga och förvalta fastigheter med bostäder, affärslokaler eller kollektiva lokaler. Vi ska erbjuda lundaborna bostäder av god kvalitet i god miljö och till rimlig hyra och samtidigt se till att planering och nyproduktion anpassas till efterfrågan. Under de kommande sju-åtta åren planerar vi att bygga cirka 2 000 nya hyresrätter och målet är att byggstarta 250 – 300 lägenheter per år.

Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 9 500 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Besök gärna vår hemsida för mer information om oss.



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Kommun-Statsjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Lunds Kommuns Fastighets AB