Var med och gör skillnad - Aderans söker inköpare!

Har du tidigare erfarenhet från en inköpsrelaterad roll och skulle vilja bli del av ett företag där din insats gör skillnad för människor? Vi söker nu en ny kollega för ett vikariat på initialt ett år.

Om oss

Aderans är del av en global koncern med systerföretag runt om i världen som alla arbetar med komplement till kundens egna hår så som peruker, hårersättningar och produkter. Våra värderingar är viktiga för oss och genomsyrar vår kultur och arbetssätt. Vår vision är att vara nummer 1 och vi agerar efter våra ledord gentemot kunder såväl som kollegor; kundfokus, engagemang och utvecklingsvilja. Våra erbjudanden ska alltid ligga i framkant och vårt engagemang för våra kunder ska vara stort.

Våra anställda är vår viktigaste resurs och vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare.

Om tjänsten

Som inköpare blir du en viktig medspelare hos oss och du arbetar nära både sälj- och produktavdelningen. Detta är en operativ roll där du kommer att ansvara för inköpen för vår organisation i Skandinavien.

I denna tjänst kommer du till exempel att:

  • Ha daglig kontakt med våra leverantörer
  • Hantera orderläggning från grossist samt direkt från fabrik i Asien
  • Se till att lagernivåerna på både vårt svenska och norska huvudlager hålls på en optimal nivå
  • Följa upp leveranser och hantera leveransbesked
  • Hantera fakturor och inleveranser i vårt affärssystem
  • Hantera artikeluppläggning i vårt affärssystem
  • Vara delaktig i introduktionen av nya kollektioner och artiklar
  • Arbeta med och förnya beställningspunkter
  • Hantera tulldeklarationer
  • Följa upp leveranssäkerhet
  • Hantera PIM system

Du ingår i ekonomiteamet och rapporterar till CFO. Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år och är placerad på vårt huvudkontor i Limhamn, Malmö.

Tillträde omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Detta är en perfekt roll för dig som har gjort dina första år i en inköpsrelaterad roll och nu söker en ny möjlighet att utvecklas!

Om dig

Vi söker dig med:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller inköp
  • Minst två års arbetslivserfarenhet i en inköpsrelaterad roll
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)

För att lyckas i rollen söker vi dig som är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Kontinuerlig kommunikation med leverantörer och kollegor är en stor del av rollen, varför vi söker dig som är såväl öppen och tydlig i ditt sätt att kommunicera.

Du delar våra värderingar och vår passion att göra skillnad – varje dag. Du tycker precis som vi att det är lika viktigt att leverera hög kvalitet på ditt arbete och samtidigt leverera mot uppsatta mål.

Ansökan

Välkommen in med din ansökan. Du söker med CV och personligt brev via formuläret. Observera att vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vid frågor om tjänsten och oss som arbetsgivare, vänligen kontakta CFO Stefan Rittemar ( stefan.rittemar@aderans.se / 0705-786951).

Vid frågor om ansökan, vänligen kontakta info@roirekrytering.se .

Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Aderans

Aderans en del av Aderans koncernen, med totalt 6700 anställda i koncernen och är ett världsledande företag inom frisörbranschen. I Skandinavien har vi Förutom våra 14 salonger med olika tunnhårighetslösningar, även ett stort nätverk av partners med egen peruk-salongsverksamhet. Vår grossistverksamhet Toupema Belgal för frisörer runt om i Skandinavien är också en viktig del av vår verksamhet.

Vi är stolta över att kunna hjälpa våra kunder, och bidrar, utöver vår verksamhet, till en bättre tillvaro genom samarbete och sponsring till Cancerkompisar, Rosa bandet och Team Rynkeby. Läs mer om oss på www.aderans.se .



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Kommun-Statsjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Aderans Sweden AB