Contract Coordinator till Jungheinrich!

Är du en resultatinriktad och analytisk person med intresse för siffror? Ligger det i din natur att driva utveckling framåt och få med dig dina kollegor på dina förbättringsförslag? Har du tidigare erfarenhet av SAP och Business Warehouse och trivs i en serviceorienterad roll där du får möjlighet att påverka? Bra, då ser vi fram emot din ansökan! Vi söker nu en Contract Coordinator till kontoret i Malmö.

Jungheinrich är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Vi kommer att göra allt vi kan för att Jungheinrich som företag ska bli framtidens ledare inom vår bransch. Vår ambition är att vara leverantören i branschen som är vassast på att lösa kundens behov, vara den sparringpartnern som effektiviserar och skapar smartare bättre och billigare totallösningar över tid. Vi har en hög förändringstakt, vi är stolta över vår arbetsplats och månar om att hjälpa varandra. För att lyckas, behöver vi de som har förutsättningar för att skapa detta. Är du en av dem?

Om tjänsten

Du kommer att tillhöra organisationen After Sales som fyller en viktig och central funktion i vår verksamhet. I rollen som Contract Coordinator kommer du ingå i avdelningen inom After Sales, Back Office Customer Service, som bland annat ansvarar för att hantera kundavtal och servicekontrakten. Avdelningen ansvarar gemensamt för att hantera och behandla offerter, orderlägga och fakturera. Teamet har en nära kontakt med försäljningsorganisationen och bistår säljavdelningen med material och tillhörande administration.

Din roll

I rollen som Contract Coordinator är du operativt involverad i de dagliga arbetsuppgifterna för att få full förståelse för vår verksamhet och var förbättringsmöjligheterna finns. Som Contract Coordinator kommer du att ha ett controlleransvar och föra intern dialog gällande avtal och kundavtal, se över prisfrågor och uppmärksamma förbättringsmöjligheter utifrån kvalitet, lönsamhet och kundnytta. Vidare är du delaktig i att driva utvecklingen och förbättringsarbete kopplat till avtalen vilket innefattar dagligt arbete i Business Warehouse och SAP där du kommer ta fram material, statistik och sammanställa information. Du kommer göra en resultatanalys samt utvärdera och analysera denna utifrån ett lönsamhetsperspektiv. I rollen ingår såväl interna som externa kontaktytor vilket förutsätter att du trivs i en roll där du agerar som rådgivande funktion, får möjlighet att komma med egna förslag samt vågar ifrågasätta. Du kommer bland annat ha ett tätt samarbete med servicecheferna, tekniker, övriga kollegor inom Back Office Customer Service säljorganisationen. Som Contract Coordinator kommer du även ha kundkontakt för avtalsfrågor.

Du rapporterar direkt till Backoffice Manager för After Sales, som har det direkta personalansvaret för dig. Du får ett stort ägandeskap och mandat i rollen och har din närmaste chef tillhands för att stötta och guida dig när så behövs. Tjänsten passar dig som är ambitiös, har ett analytiskt sinne samt inte är rädd för att våga ifrågasätta och komma med egna förslag!

Din bakgrund:

Vi söker dig som har något/några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och det är mycket meriterande om du har erfarenhet från SAP och Business Warehouse. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet från en internationell koncern sedan tidigare och det är viktigt att du känner dig bekväm i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Vi söker dig som är självständig och van att själv söka efter den informationen du behöver. Du ska ha ett intresse för att se helheten och hur små optimeringar påverkar flödet. Då detta är en tjänst där du samverkar både med interna och externa kontaktytor kräver det tålamod och förmåga att hantera många olika typer av människor. Vidare är du en lösningsorienterad person som vågar utmana existerande struktur för att uppnå resultat. Du förstår att relationerna är viktiga för att kunna driva igenom de förändringar du ser är nödvändiga. Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta och inte minst analytisk samt har ett stort intresse för siffror!

Om oss

Jungheinrich Svenska AB har ca 180 medarbetare och omsätter mer än 500 miljoner kronor. Huvudkontoret finns utanför Malmö och vi har regionkontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Örebro. Våra servicetekniker utgår från sina hem och finns över hela landet - allt för att finnas nära kunderna och snabbt kunna hjälpa dem vid behov.

Moderbolaget, Jungheinrich AG, tillverkar årligen över 125 000 truckar och omsätter 4 miljarder Euro. Med 18 000 anställda globalt finns goda nya möjligheter till karriärutveckling såväl i det egna landet som internationellt.

Läs gärna mer om oss här .

Ansökan

Är du redo för ditt nästa steg? Vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt då vi intervjuar löpande. Du bifogar din ansökan genom att fylla i formuläret. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via e-post.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Emilia Westberg på Roi Rekrytering: 0721 80 12 90

Varmt välkommen med din ansökan!



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Kommun-Statsjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Jungheinrich