En erfaren ledare till Kundsupportavdelningen på Gleerups i Malmö

Brinner du för kundsupport och service och har en förmåga att leda, coacha och utveckla medarbetare och team på ett positivt sätt? Söker du en möjlighet att få påverka och verka både på ett operativt som på ett strategiskt plan? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Rollen

Hos oss får du vara med och påverka – mer än du tror. I din roll som avdelningschef till supportavdelningen är du en viktig spelare för vår fortsatta tillväxt och framgång. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet i kombination med ett nyfiket nytänkande.

Du kommer leda den dagliga driften av kundsupport-teamet, ett team om ca. 5 personer, för vilka du också har personalansvar. Supportavdelningen är en nyckelfunktion som primärt arbetar med att hjälpa kunder; skolor, återförsäljare och enskilda användare av digitala läromedel, över hela Sverige. Via telefon och mail stöttar avdelningen huvudsakligen lärare med teknisk information och råd kring våra digitala läromedel, följer upp användandet av våra produkter och tjänster samt stöttar säljorganisationen. Avdelningen håller även webbaserade utbildningar samt jobbar med införsäljning vid utställningar och mässor under året.

Du ansvarar för att säkerställa att Gleerups kundnöjdhet även fortsättningsvis förblir hög, kontinuerligt förbättras i linje med interna och externa nyckeltal samt är ett viktigt bidrag till en fenomenal kundupplevelse. Du driver även en del egna verksamhetsnära projekt och har tät samverkan med sälj- och marknadsorganisationen samt produkt- och teknikutveckling.

Arbetsuppgifter och ansvar:

  • Aktivt arbeta för att skapa teamkänsla och engagemang.
  • Operativt leda, motivera och utveckla supportteamet
  • Ansvara för att utveckla och förbättra våra rutiner/processer samt jobba med uppföljning och kvalitetssäkring
  • Driva, ta ägarskap och stötta projekt med fokus på att standardisera, effektivisera och modernisera interna och externa processer med fokus på automatisering och digitala processer

Placering är på vårt kontor i centrala Malmö och du rapporterar till försäljnings- och marknadschefen.

Din profil

Vi söker dig som har en fallenhet för att omsätta kundernas utmaningar och behov till möjligheter att förbättra vår service. Du trivs med att kombinera operativt arbete nära kunden, med strategiska frågor och utmaningar. Du har förmåga att leda, coacha och motivera medarbetare i såväl framgång som motgång.

Vi värderar trivsel och samarbete högt - det är därför viktigt att du är prestigelös, lyhörd och förstår vikten av att bygga och bibehålla teamkänsla och engagemang i gruppen.

Vi tror att du:

  • Har en akademisk examen
  • Har några års erfarenhet av att leda en support/kundserviceorganisation, gärna inom IT
  • Har erfarenhet av komplexa digitala produkter/tjänster och drivs av optimering, automatisering och digitalisering av arbetsprocesser
  • Har vana av att driva förbättrings- och förändringsarbete
  • Har en god struktur i ditt sätt att planera, utföra och dokumentera
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Har kunskap i Axapta/Dynamics365 och/eller Sales Force

Delar du dessutom vår passion för skola och utveckling är det ljuv musik i våra öron!

Ansökan

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2019-06-11 . Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor rörande rollen eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Key på patricia.key@roirekrytering.se alternativt 0721-829898.

Fackliga representanter:
För Akademikerna (Saco): Inger Blomquist 040-20 98 11
För Unionen: Hanna Olsson 040-20 98 18

Om oss

Gleerups är en av Sveriges ledande aktörer för framgångsrikt lärande. Utifrån en stark pedagogisk plattform och ett tydligt användarfokus vill vi bidra till att bygga världens bästa skola och högskola. Genom ett aktivt och nära samarbete med lärare, elever, skolledare och forskare utvecklar vi produkter och tjänster för framgångsrikt lärande. Idag är vi drygt 60 anställda. För mer info se: gleerups.se .



Ange i ansökan att du sökt tjänsten via Kommun-Statsjobb.se
Arbetsgivarens övriga jobb
Gleerups Utbildning AB